Thursday, June 13, 2013

Båttur

Työstressin keskellä oli ihana tehdä naapureiden kutsusta veneretki viime viikonloppuna. Mulla alkaa nääs ensi viikolla pomon tuuraus ja miltei olematon perehdyttäminen ei tee tilannetta helpoksi. Olen koko ajan kuullut, että "Kesällä tätä ja tota menee sitten paaaaljon enemmän kuin nyt", mutta kukaan ei valitettavasti kerro miten paljon tuo "paljon enemmän" on. :) Eilen sain onneksi edes joitain myyntitilastoja, huh. 
Meidän kauppa menee kiinni syyskuussa (remonttia) ja luulenpa että pomolla on jo sellainen fiilis, että ne kolme tuurausviikkoa menee sitten miten menee. Harmi, sillä olisi kiva tietää asioista etukäteen eikä oppia mokien kautta. Kielen tuoman "olen idiootti"-fiiliksen lisäksi mulla on nyt siis vielä bonuksena sellainen "Emmää tiedä, mää oon vaan töissä täällä" -olo. Deilig!

Kielen kanssa on mennyt ihan ok, en ole sen kummempia sanahirviöitä päästellyt. Aluksi raahasin sytykkeitä kysyneelle hammastikkuja enkä vieläkään mieluusti soita asiakkaalle taksia, mutta muuten sinnittelen pinnalla. Mun alkuperästä on tullut seuraavanlaisia veikkauksia: kärjessä Islanti, tokana Saksa, bonuksena Puola! Sitten kun käy ilmi, että tulen Suomesta niin kuulen usein perkelettä ja yksikaksikolme. 


Tässä kuvasarjaa sunnuntaista (noita mökkejä ollaan käyty aikaisemminkin kurkkimassa, klikk her):


Mökkejä. Mutta missä saunat?






Parkissa!









Nils alkoi haaveilemaan veneestä. Ja tietenkin astetta isommasta kuin naapureilla!

Tusen takk for turen, naboer! ;)



1 comment:

  1. Onpa ihanan aurinkoista! Mäkin haaveilen, että täältä vuonon perukoilta löytyisi joku tuttu, joka jonain aurinkoisena hetkenä ajeluttaisi katsomaan vuoria veden puolelta.

    ReplyDelete

Sweet of you to drop a line or two. Have a sunny day :)