Saturday, April 27, 2013

ilta-auringossa


Täällä nautitaan lauantain ilta-auringosta. Mauri haikailee kimmafrendinsä perään ja kuikuilee vähän väliä naapurin tontille, mutta kipittää kohta taas sohvalle mamman kainaloon. Kaivotkin ovat vihdoin päässeet verhokiskoille (Linda: tässä se luvattu kuva;). Me oltiin aikaisemmin tänään rippijuhlissa ja nyt annetaan lepoa täytekakkumasuille. Miltei kaikki naiset olivat pukeutuneet bunadeihin ja mulla oli supermiehinen olo mustissa housuissa. Mutta mieluummin olin niissä kuin monen tuhannen euron kansallispuvussa!

Mulla on pitkästä aikaa onnellinen fiilis. Ei ikäviä ajatuksia tai harmaata olotilaa. Me käytiin tänään lottoamassa ja J totesi, ettei voittaessaan lähtisi etelän aurinkoon vaan ostaisi kaikille liput Suomeen. Ihana kuulla, että muutkin sinne haluaisivat mennä ja ikävöivät tuttuja. Toivottavasti päästäisiin kaikki pian matkaan. <3

Airot mun käsissä veneessä istun
Kun oikeella vedän mä oikeelle liikun
Kunpa elämä toimisi näin
Veis' mut minne haluun
Eikä myrskyjä päin

Chisu



3 comments:

  1. Kiitos. :) Nuo on kyllä kauniit verhot tuossakin sävyssä! Ja kiva kuulla, että on hyvä mieli.

    ReplyDelete
  2. Ei ole bunadia minullakaan, ei Suomen kansallispukuakaan. Olimme niin ikään rippijuhlissa lauantaina ja suurimmalla osalla naisista bunadit päällä. Tyttärilläni on tätinsä tekemät bunadit, joten sen verran kansallisromanttisia ollaan täälläkin. Suomalaisesta kansallispuvusta olen nyt vanhemmiten alkanut unelmoida, mtta saapa nyt nähdä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suomalainen kansallispuku voisi olla aika mielenkiintoinen lisä norjalaisten bunadien joukkoon! :) Me ajettiin juhlaperjantaina Stavangeriin ja siellä oli aivan eri meno kuin täällä, tuntuu että näin nuo bunaditkin ihan eri tavalla - paljon hienompina!

      Delete

Sweet of you to drop a line or two. Have a sunny day :)