Wednesday, November 28, 2012

pöllö

Olen tehnyt jouluvalmisteluja enkä taida olla ihan ensimmäinen, sillä Nilsin siskon koti oli jo kokonaan punainen. Tyynyt, verhot, pöytäliinat ja mitä muuta nyt vaan voi kuvitella, oli punaista. Talossa oli myös yli 30 tonttua ja peikkoa. Mun makuun hieman liian äitelän jouluista, mutta olo oli kuin Korvatunturilla. :) 

Saatiin myös norjalaisia jouluherkkuja: keksejä ja kakkuja, joista yksi oli esim. Philadelphia suklaatuorejuustokakku. Se sisälsi juuri tuota Philadelphia suklaatuorejuustoa, keksejä, marsipaania ja päällä m&m-karkkeja. Auts mikä suklaasokeripläjäys! Mä en tykkää marsipaanista ollenkaan, joten jätin maistamisen toisille. Toisen kakun nimeä en tajunnut kysyä, mutta siinä oli norjalle tyypillistä vaniljakreemiä ja tuntui kuin olisin syönyt makeaa voita! Siihen päälle vielä lasillinen kokista niin mun parin viikon sokerikiintiö täyttyi. Tähän väliin on pakko kommentoida, että täällä juodaan tosi paljon limsaa. Pöydässä on yleensä vaihtoehtoina vain fantat ja kolat ja nyt joulun alla tietysti julbrus. Mä oon yleensä ollut se ainoa kummajainen, joka pyytää vettä tai mehua.


Tämä kuva on Plantagenista (joka on muuten norjaksi Plantasjen!),
mutta samaa porukkaa hengaili siellä Nilsin siskon luona.

Korvatunturifiiliksissä kävin joulupallo-ostoksilla Lyngdalissa, kaupassa nimeltä Bazaren
Löysin sieltä joulupöllön sekä pari muuta palloa. Siniset eivät niinkään pekkaraista kiinnostaneet 
vaan juuri tuo tuijotteleva pöllönpoikanen.



Nämä hankin jo aikaisemmin Ikeasta ja ripustin rappusiin.


Hyasintit kumosin lasikippoihin, kun mulla uupui kukkaruukkuja. 




Joulukalenteritkin on jo viritelty paikoilleen ja nyt sitten vaan odotellaan
onko joku tehnyt mullekin sellaisen...


2 comments:

  1. Sokerinsyöntiä ja limsanjuontia olen minäkin ihmetellyt. Eikä vain juhlapäivinä, vaan jatkuvasti. Ja meillä on miehen kanssa käyty keskustelua mm. siitä, onko epäkohteliasta kylässä ollessa pyytä ruokajuomaksi vettä, kun kerran limsaakin olisi tarjolla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo, ja nyt joulun aikaa varsinkin joka puolella on sitä julbrusia, argh! :)

      Delete

Sweet of you to drop a line or two. Have a sunny day :)